Klachten

VILLA YIP BV 
KLACHTENREGELING

Je hebt een klacht
Vervelend! Zullen we proberen om deze samen op te lossen? De klacht kun je kenbaar maken bij de groepsleiding of direct bij ons kantoor. Op die manier lossen we vaak in goed overleg gezamenlijk de klacht op. Mochten we onverhoopt voor een niet nader op te lossen geschil komen te staan, dan doorlopen wij de volgende interne klachtenprocedure.

1. Waar gaat je klacht over?
Je kunt bij ons een klacht indienen over:

• gedraging(-en) van de houder, van een (pedagogisch) medewerker, of iemand die werkt in opdracht van de houder, richting ouder of kind
• een werkwijze of regel binnen Villa Yip BV
• jouw opvangovereenkomst met Villa Yip BV

Wanneer de klacht gaat over een vermoeden van kindermishandeling of grensoverschrijdend gedrag, dan zullen we eerst de Meldcode kindermishandeling kinderopvang inzetten. Het kan voorkomen dat de nodige stappen uit de meldcode zijn doorlopen en u nog steeds een klacht heeft over een gedraging, werkwijze en/of de overeenkomst. In dat geval kun je via deze klachtenregeling alsnog een interne klacht indienen.

2. Dien de klacht altijd schriftelijk bij ons in
Dit kan per mail via info@villayip.nl. Je ontvangt van ons een reactie/ontvangstbevestiging waaruit blijkt dat wij de klacht in behandeling nemen. De locatiemanager is hiervoor verantwoordelijk.

3. Wij onderzoeken de klacht zorgvuldig (binnen wettelijk privacy kader)
We houden je op de hoogte van de voortgang (zowel mondeling als schriftelijk).

4. Afhandeling klacht
Ons streven is om klacht zo snel als mogelijk af te handelen met een maximum termijn van 6 werkweken.Ten behoeve van de definitieve afhandeling ontvang je van ons een schriftelijk oordeel met daarin (mits van toepassing) een concrete termijn waarin de klacht wordt opgelost. Evenals de (eventuele) maatregelen welke zullen zijn gerealiseerd.

5. Externe klachtenregeling Geschillencommissie
Wanneer blijkt dat na het doorlopen van de interne klachtenprocedure de klacht volgens jou alsnog niet is opgelost (of je bent het oneens met ons uiteindelijke oordeel) dan kun je naar de nationale geschillencommissie stappen. Deze commissie behandeld en beoordeelt onafhankelijk de klacht.

Villa Yip B.V. is aangesloten bij het klachtenloket kinderopvang van de nationale geschillencommissie. Let op: aan het indienen van geschillen kunnen kosten verbonden zijn. Meer info: degeschillencommissie.nl

Aan de gegevens zoals vermeld kunnen geen rechten worden ontleend.
© Villa Yip B.V.